En grå, regnig dag

Det var länge sedan jag skådade en sådan regnig dag som den nuvarande. Gårdagen spenderades på en underbar, nära väns korridorsrum då vi lagade mat, käkade chips, glass, drack, rökte varsin cigarett, hittade på massvis med underliga saker och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var en riktigt, riktigt rolig kväll igår och jag är glad över att vi dissade alla fester för att bara njuta av varandras sällskap. Trots regnet var det härligt att cykla hem för någon timme sedan, uppfriskande även om mitt tillstånd inte var det mest pigga jag har varit med om. Illamåendet börjar avta nu medan jag ligger i min säng lyssnandes på Bon Iver samtidigt som jag läser Doktor Glas. Jag har en fin stund och hoppas detta år blir ett fantastist sådant då jag ska våga ännu mer än jag gör nu och då jag ska spendera så mycket tid som möjligt med människor jag älskar och älska skall. Just nu drömmer jag mig bort till resor, fester, djupa nattliga samtal, promenader och eventuella sommarplaner som t.ex. festival. Livet känns fint för tillfället men om det är något jag kämpar och ska fortsätt kämpa för detta år är det att bli bättre på att inte ta så allvarligt på saker, slappna av, släppa på sådant som jag lätt hakar upp mig på och ältar alldeles för mycket och helt enkelt inte tänka i den utsräckning att jag endast förstör för mig själv genom att skapa ångest, oro och ängslan.

Kommentarer
Postat av: Din Ella

Så lycka till med det min duva. Det kommer gå galant med tanke på dina fantastiska framsteg redan 2011!

2012-01-01 @ 19:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0