Det kommer att blir bra

Det blir faktiskt bättre och bättre. Nu har jag åldern inne att mer och mer hamna i den livssituation där jag känner mig hemma, där jag lever som jag lär, mår bra, platsar, blir accepterad, älskad och omhändertagen. Jag lever runt så otroligt många fina människor och fler och fler uppenbarar sig med tidens gång. Därmed inte sagt att det är lätt att vara ny i en eller flera kretsar. Som ny är det mesta osäkert och sårbart då en tvivlar på sig själv och sin tillräcklighet. Jag tror i och för sig att de allra flesta människor känner på samma vis i liknande situationer och att det blir bättre och bättre. Jag trivs och vill, det är huvudsaken. Det är så många roliga och spännande saker som händer i mitt liv just nu vilket jag är otroligt glad över. Ibland gör sig dock de negativa tankarna påminda då jag, just nu, är rätt så säker på att jag gått upp i vikt de senaste veckorna. Detta skrämmer i själva verket livet ur mig men om jag väljer att fokusera på rätt saker och vara nära rätt sorts människor lär det inte ta större plats än vad jag ämnar låta det göra. Ett erkännande; jag är lite rädd, lite.

Kommentarer
Postat av: Hanna

rädsla är en av våra grundkänslor och finns där för att tala om någonting för dig - i detta fallet att du befinner dig på okända marker som förmodligen kommer att blomma under dina fötter. det finns ingenting att vara rädd för - för det som är okänt är bara annorlunda, varken rätt eller fel. ta för dig, lita på att de som visar dig kärlek gör det ur sitt hjärta - och framförallt, låt andra människor ta ansvar för sig själva, sina känslor och handlingar! det finns inget att vara rädd för eftersom allt man känner har någon gång känts utav någon annan - om det är till någon tröst så kan jag känna igen mig i varenda ord.



kramar!!!

2012-02-05 @ 18:18:30
URL: http://www.hannasvea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0