Motstånd

Idag har varit den svåraste dagen på väldigt länge men en fin varelse hjälpte mig på traven då jag nästan inte orkade stå emot tankarna. Jag är rädd; rädd att jag äter för stora portioner middag som mellanmål, rädd för att anorexin inte säger stopp, för att jag inte orkar tvångsmotionera eller svälta mig, rädd för att jag ska känna mig missnöjd med min kropp, rädd för att få en mage, rädd för att fortsätta gå upp och upp i vikt, rädd för att vänja mig vid att äta för mycket eller för ofta, rädd för att äta fel, rädd för att äta viss mat för mycket och för ofta, rädd för att jag redan släppt på kontrollen.
En dag av motgångar är dock ingenting i jämförelse med hur fantastiskt bra de senaste fyra veckorna har gått. Imorgon har jag sovit ut och kommer vara fylld av ork och energi, då blir det bra med tentapluggande!

Kommentarer
Postat av: Hanna

kämpa på! känner igen mig så otroligt i varenda inlägg du skriver, det hade kunnat varit jag själv. du är en inspiration!

2011-09-25 @ 14:01:55
Postat av: Bloggerskan i egen hög person

Hanna, du anar inte hur glad jag blir av dina kommentaren <3 Hur länge sedan var det du hade anorexi? :) Hade gärna haft mailkorrespondens med dig om du vill det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0