Sista dagen imorgon

Imorgon är det sista heldagen för mig i dagvård. Jag känner mig faktiskt riktigt, riktigt redo att pröva mina vingar. Visst kommer det finnas mycket att sakna, men det är tack vare de underbara människor jag mött under mina månader i dagvård. Många av dessa kommer jag hålla kontakten med för det är inte lätt att beskriva hur mycket vi har delat med varandra. Så mycket skratt, gråt, omtänksamhet och värme.
Det är svårt att beskriva lyckan i att ta farväl av anorexi-dimman, av den meningslösa, fyrkantiga vardagen och den tomma blicken, det tomma leendet och skrattet som inte är ett skratt på något vis. Det finns ingenting i världen som gör det värt att ha en ätstörning. I dagens samhälle är det inte många personer som är helt fria från mat, vikt och kroppstankar som är nära besläktade med ångest men det finns inte någonting att vinna på att låta sitt liv kretsa kring sådana tankar.
För mig känns nu livet som ligger framför spännande och outforskat. Tänk så många ytterligare vackra möten jag kommer få uppleva med andra människor. Livet känns nu fullt av möjligheter, skratt, kärlek och äventyr. Jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0