Känslofylld dag

Jag är lycklig, så jävla lycklig just nu. Det har varit en helt fantastisk dag fylld av så många värmande ord från så många underbara vänner. Jag är tacksam över den resa jag har gjort, de otroliga själar jag lärt känna genom dagvården och det nya sätt jag har lärt känna mig själv på. Trots allt skulle jag inte velat vara utan denna erfarenheten, jag har växt något enormt som människa och mött så många vackra människor. En form av närhet, värme, gemenskap och omtänksamhet som jag inte, på detta specifika vis, upplevt förr. Även om jag inte är helt frisk än så är jag otroligt, otroligt nära. Jag är inte samma person som jag var innan jag insjuknade, jag är starkare, jag älskar mig själv betydligt mer, jag har utvecklats på så många plan så det näst intill är obeskrivligt. Visst vet jag att det är nu den verkliga resan börjar och jag känner mig nyfiken inför vad som komma skall. Många gånger under dagen fick jag höra hur vetgirig, nyfiken och framförallt envis jag har varit och fortfarande är. Den egenskapen kommer jag ta vara på i allt vad jag gör. Som min behandlare sa "har du gett dig fan på någonting så blir det så". Idag är en bra dag, alla dagar kommer inte vara lika enkla men jag ska fan ta mig se till att bli kvitt ätstörningen för gott.
Jag är glad över den jag har blivit, den jag är och passar det inte andra så är det deras problem och absolut inte mitt. Jag är älskad och omtyckt och jag är bra som jag är. Jag ska göra allt som står i min makt för att tro på det alla dagar, alltid. För att jag är värd det, för att jag förtjänar det.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Helt fantastiskt och jag är fruktansvärt glad för din skull :)

2011-10-13 @ 23:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0