Det finns svåra dagar

Jag måste vara ärlig och säga att det finns riktigt svåra dagar och idag är den första på väldigt länge. Jag rent ut sagt vantrivs något fruktansvärt i min kropp, känner mig mullig, svullen och ful. Jag ser bara en stor, otymplig tjej med allmänt barnsligt utseende. Någonstans vet jag ju dock att så inte kan vara fallet, det var ju inget fel på mig i förrgår? Får jag bara sova lite mer natten till imorgon, om jag har tålamod med att kroppen ska anpassa sig efter att jag ger den näring och lita på att jag kommer ge den mat regelbundet så den inte behöver samla på sig vätska (för jag hoppas verkligen att det är vätska och inget annat) kommer det vara enklare. Nu ska jag iväg och köpa lunch för att sätta mig och plugga på skolan. Även om det är motigt ska jag ta hand om mig själv. Jag ska vinna tillslut. Så det så.
Ps. Det är så lite som kan göra så mycket dagar som dessa. Att en fin bekant hälsade på mig gjorde mig betydligt mycket gladare vilket i sin tur ledde till att jag inte fokuserade lika mycket på min kropp. Vad är viktigt egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0