Återbesök

Idag var jag på återbesök på dagvården. Nu känner jag mig ännu mer övertygad om att jag är klar med den perioden av mitt liv, men däremot inte klar med människorna. De har alla sin egen plats hos mig. Det är möjligt att jag har hittat två vänner där, som jag alltid kommer älska oavsett hur lite eller mycket vi hörs av. De har gjort avtryck.
Jag måste påminna mig om att sluta "deala" och uppmärksamma de gånger jag undviker att dricka juice till maten för att det innehåller mer kalorier än vatten, de gånger jag inte kan välja mellan att äta knäckebröd eller mjukt bröd till maten och de gånger då jag inte tillåter mig själv att äta en muffin eller dylikt. Automatiska tankar cirkulerar fortfarande konstant i mitt sinne och det är som min beandlare sa: ju mer jag går mot tankarna och inser att det faktiskt inte finns något att vara rädd för, desto snarare avtar dem. Även om jag inte går i dagvården längre fick jag en veckans utmaning jag med, blev lite smått berörd av att jag fick vara en del av gruppen, att jag fick vara med. Min utmaning är hur som helst att under en fika både dricka en "läskig" dryck (t.ex. varm choklad) och äta något "läskigt" tilltugg till det. Vidare blev jag glad också av att jag blev erbjuden att äta lunch där någon dag nästa vecka, det ska bli!
Dagen då jag slutade lämnade jag en liten kärleksfull lapp till en av behandlarna som jag verkligen ser upp till och känner igen mig i. Det kommenterade hon idag och jag känner att jag har en plats i hennes hjärta, hur fjantigt det än låter, jag med.
Här sitter jag och dricker te på ett café och känner att jag nog börjar bli så smått febrig och förkyld men trots det har jag haft en fin dag och mitt humör är lugnt, rofyllt och lyckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0