Vacker höst

Lyckan i höstpromenader, bra böcker att drunkna i, cykelturer ner till stan, fina personer som jobbar på mysiga caféer och delikatesschoklad i lösvikt. Det finns dagar av stiltje; då livet känns relativt tomt och ensamt. De vackra dagarna är fler och väger upp, och betyder.
Jag ska ha tålamod med de dagar då allt känns outhärdligt, då jag vill kasta bort min kropp och slå på det som äcklar mig. Oftast försvinner de tankarna till nästa morgon då jag kan tycka om mig själv och känna mig vacker, söt och/eller snygg. Jag måste hålla fast vid de bra tankarna och mitt eget värde, för ingen ska få mig att känna mig värdelös. Jag är älskvärd och värdefull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0