Hungrig

Jag längtar bort tiden, jag vill bara ha morgondagen överstökad eftersom jag ska genomgå en ganska så jobbig läkarundersökning. Detta har inneburit att jag inte har kunnat äta fast föda på hela dagen, eller rättare sagt så har jag endast kunnat dricka klar vätska som t.ex. te, saft, läsk, vatten och buljong. Ska en dricka minst tre liter på en dag blir det jävligt osmakligt och äckligt tillslut. Jag tycker väl själv inte det är så intelligent att utsätta en ex-anorektiker för detta men för min del triggar svälten inte igång mig över huvud taget. Jag hatar känslan av att frysa på grund av att en inte har ätit på hela dagen; de kalla kårarna, blodsockerfallet, de trötta ögonen och likgiltigheten. Så sugen som jag är på mat just nu har jag inte varit på länge, det blir ju inte heller bättre av att jag läser runt på olika veganbloggar där det kryllar av bilder på sushi, pizza, kakor, lussekatter med mera. Imorgon ska jag, efter undersökningen, köpa hem ett riktigt gott bröd (då jag endast har fått äta vitt bröd utan kärnor och frön i fem dagar) och breda på med pesto, lägga på groddar, paprika och kanske lite vegoost, mums. Samtidigt är jag hemskt sugen på pasta och sojafärs med ajvar, eller det kanske blir att ja bakar snickerskaka eller någon annan form av sötsak? Haha, det här inlägget blir smått mat-fanatiskt men slutsatsen blir väl: jag är väldigt hungrig.
Snart är jag hemma och nyduschad, förhoppningsvis utvilad, mätt och nöjd om än aningen matt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0