Väderväxlingar

Ostadig början och stabilt slut. Så skulle jag sammanfatta denna dagen vad gäller ätandet. Som en kan läsa i mina tidigare inlägg kom det en hel del jobbiga tankar i och med frukosten, tankar som jag övervann med hjälp av mina nära och min egen motivation. Under resterande delen av dagen har jag nämligen utmanat mig riktigt ordentligt genom att äta lunch ute, äta chokladmuffins samtidigt som jag fikade med en vän samt att jag även lyckades ta näringsdrycken på kvällen. Eftersom jag gick upp så sent idag har jag dock fortfarande kvar kvällsmålet som ska intas om någon halvtimme. Mår nämligen lite illa efter vaniljnäringsdrycken.

Uppenbarligen förstår inte mina behandlare hur viktig genusvetenskapen är för mig och vad den ger mig. Det och mina vännerna har varit min näring det senaste året, mitt glädjeämne.





Idag hade jag, utan någon speciell anledning, en stund då jag förnimmade lyckan. Ren och skär lycka. Detta skedde då jag i min egna takt och mitt i skymningens regnväder vandrade hen från bussen. Regnet svalkade mig och föll rofyllt mot marken och jag kunde skåda hur dropparna lystes upp av gatulyktornas orangea sken. Om denna stund tänker jag skriva vidare om vid senare tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0