Utmaningen

Idag har mitt mående minst sagt gått upp och ned. För det första fick jag knappt fyra timmars sömn inatt vilket jag vet inte är en bra förutsättning för att en ska vara psykiskt och fysiskt stabil. Hur som helst så blev det en trött dag samtidigt som jag har haft ont i magen och mått allmänt illa. Trots detta bestämde jag mig för att utmana mig själv idag och äta en sötsak. Något jag inte gjort frivilligt (dvs utanför dagåvården) sedan i julas då jag på grund av sociala omständigheter i stort sett inte hade mycket till val (om jag inte ville hamna i en vad jag då ansåg var en pinsam och obekväm situation vill säga). Detta var alltså ett oerhört stort steg för mig och trots att jag hade många jobbiga tankar efteråt är jag ändå stolt över mig själv. Blåbärsmuffinsen åt jag över en fika med min äldsta barndomsvän som jag tycker hemskt mycket om. Vi har verkligen följt varandra genom hela uppväxten och jag hoppas verkligen att vi alltid kommer ha bra kontakt.

Just nu längtar jag faktiskt efter att börja plugga igen. Jag är väldigt tacksam och glad över att jag trivs så bra och brinner för det ämne jag studerar. Att min utbildning sedan innebär att jag är omringad av många intressanta och härliga människor är självklart ett stort plus i kanten.

Idag blev jag påmind om hur mycket jag uppskattar klassisk musik och hur fantastiskt härligt det är att bara ligga ned i mörkret, blunda och lyssna till tonerna och intervallen. Jag har bestämt mig för att göra detta i minst 10 minuter varje dag som en form av mindfulnessövning. Förhoppningsvis kan det göra så att jag lättare kan vara här och nu.

Imorgon ska jag träffa en av mina närmsta vänner samt försöka hinna hemom syster min. Jag känner att jag verkligen behöver prata med henne innan resan som jag ska göra till helgen (Italien!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0