Lycklig dag

Dagen började i irritation och stress men slutade i lycka. Idag har jag faktiskt stundtals varit riktigt lycklig. Bland annat när jag hade ett nattligt, fint och lugnt samtal med pappa om allt möjligt och när jag såg att en kär gammal vän jag nästan förlorat på grund av anorexin hade ringt. Aldrig trodde jag hennes namn kunde värma så. Jag har nog inte riktigt orkat tänka på alla fina minnan vi har tillsammans, det gör för ont.

Idag gick jag på min lokala favoritbio tillsammans med en kompis som rent personlighetsmässigt påminner mig om mig själv. Vi såg en fransk underbar, originell film som fick mig att skratta genuint många gånger och som också gav mig insikten i hur otroligt många klyschor som förekommer i filmer överlag. Nu menar jag inte bara de pinsamt stereotypa, självklara klyschorna utan de knappt märkbara som lurar i varje litet vrå av en film. De som gör karaktärer, händelseförlopp, kategoriseringar roller och identiteter mer eller mindre förutsägbara och som man först uppmärksammar då man blir förvånad av till exempel mångfalden hos en filmkaraktär. Mångfald var det gott om hos de olika individerna i denna film. Den var helt enkelt absolut sevärd.

Det blir inte många timmars sömn denna natten heller men just nu tycker jag inte det spelar någon som helst roll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0