Lugn och ro

Godkväll i regnrusket. Jag måste säga att jag faktiskt ser fram emot hösten, den nya starten, regnet och att ha en anledning till att svepa in sig i en filt och mysa med en kopp te. Vidare måste tilläggas att jag är en tefantast av första klass! Kräsen är det sista jag är. Snarare är det så att jag skäms så smått för att jag är mer eller mindre stammis i den lokala tebutiken.

Tidigare idag satt jag och letade runt på spotify och fastnade för Benny Anderssons melodier som jag anser är underskattade av många personer i min ålder. Jag har en känsla av att "Klinga mina klockor" kommer spelar mycket i huset mitt i några dagar framöver. Nu ska jag dricka upp mitt te, sätta mig och prata med pappa en stund för att sedan gå och lägga mig. Upp klockan sex är det som gäller imorgon och faktum är att jag ser fram emot att komma in i rutinerna igen efter helgen som gått. Under eftermiddagen ska jag fika med en vän jag inte träffar särskilt ofta men som jag alltid finner väldigt lätt att prata med. Är det något jag uppskattar hos andra personer är det förmåga att sätta sig in i andras situationer, förmågan att analysera och reflektera samt egenskapen att vara en god människokännare. Efter fikan funderar jag på att gå och köpa pärlor för att sitta och knåpa ihop egna smycken. Något jag finner vara en utmärkt kvällsaktivitet regniga vardagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0