Godnatt

Idag känner jag mig obeskrivligt trött. Jag vill bara ha höstmys; filt, te, film, varma mackor och tända ljus. På tal om mackor och tända ljus vill jag berätta att jag trivs med frukostarna på dagvården. Det är en mysig start på morgonen och det godaste målet på hela dagen. Vi brukar sitta där med våra två mackor, skålen med yoghurt och müsli/flingor och koppen med te (oftast apelsinsmak) och småprata med tända ljus. På det sättet kommer jag nog äta frukost länge efter behandlingen om jag känner mig själv rätt.

Jag kämpar fortfarande med att få i mig två näringsdrycker om dagen. Denna ständiga dragkamp som får mig att å ena sidan tro att jag inte behöver två för att gå upp i vikt samtidigt som jag verkligen vill bli frisk och fri. Ska jag vara helt ärligt så känns det onödigt att käka flytande kalorier utan intressant smak. Då väljer jag hellre något att njuta av om det ska vara på det viset. Ätstört men sant.

Jag måste nog sova, så blir allt lättare, så blir jag lättare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0